0
0
0
Winkelwagentje
0,00
0
Filter op producten die passen
Vind uw motor hier
Menu

Aandrijfpakket JT-tandwiel en Snell Powerlink 525 X-Ring Ketting

Beschrijving

Dit is een flexibel aandrijfpakket waarbij u zelf de grootte van het tandwiel kunt kiezen!
Met de hulp van onze tandwielen-gids kunt u gemakkelijk zien welke standaard tandwielen en kettinglengte er origineel op uw motor zitten.
Wilt u het originele aandrijfpakket dan selecteert u het bijbehorende tandwiel en ketting in de lijst hieronder.

Het aandrijfpakket bestaat uit een ketting van Snell en tandwielen van ’s werelds grootste tandwielenfabrikant: JT Sprockets!

De ketting
De nieuwe Snell PowerLink! Een totaal nieuwe X-ringketting getest en ontwikkeld in samenwerking met elitechauffeurs.
De Snell Powerlink-ketting is een kwaliteitsketting met een lage rolweerstand en een minimale na-stretching. De Quadra X-ringen geven 50% minder weerstand dan een O-ringketting. De ketting gaat tot drie keer langer mee dan een standaard motorketting.

Door het gebruik van Quadra X-ringen is er aanzienlijk lagere weerstand waardoor de ketting een langere levensduur heeft. De lagere weerstand zorgt er tevens voor dat er meer vermogen op het achterwiel wordt overgebracht, wat de juiste voorwaarden schept voor Snellere rondetijden.
De ketting is opgebouwd met schakels van hoogwaardig gehard staal die bij elkaar worden gehouden door "Hard Chroom Nikel Molybdeen" - klinknagels. Een zachtere kern en een extreem hard oppervlak geven solide klinknagels die noch buigen of breken. De klinknagels en de geharde schakels zorgen samen voor een uiterst duurzame ketting.
Alle kettingen worden voorgespannen en voorgestrekt. Samen met het gebruik van hoogwaardige materialen geeft dit een ketting met minimale na-stretching.

Met de Snell Powerlink X-ringketting krijgt u:
- Een ketting die speciaal is ontwikkeld voor street-, touring-, en andere grote off-road-voertuigen.
-Quadratechnologie met X-ringen, viervoudige afdichtingsvlakken voor een langere levensduur en betere smerende eigenschappen.
-Een speciale coating op de schakels voor een extreem hard oppervlak en een zachtere binnenkant. Dit verhoogt de sterkte en vermindert algemene slijtage van de ketting.
- Persgepaste en vierdubbel geponste CrNiMo-klinknagels voor extreme sterkte.
- Ketting die is voorgespannen en pre-uitgerekt voor een minimale initiële stretching.
- X-ringafdichtingen die 50% minder weerstand geven dan een O-ringketting. De ketting gaat tot drie keer langer mee dan een standaard motorketting.
- Klink die bij de ketting wordt meegeleverd.

Het tandwiel
Alle JT-tandwielen zijn CNC-gefreesd uit hoogwaardig C45-staal, wat een betere nauwkeurigheid en duurzaamheid geeft dan bij de meeste andere tandwielen, die doorgaans worden gemaakt door persing.
Na het frezen worden de tandwielen bedekt met een hard-geanodiseerde laag die corrosie voorkomt, de levensduur van het tandwiel verlengt en ook voor een mooie afwerking zorgt.


Zo kiest u het juiste tandwiel en de ketting als u deze wilt omruilen:

Het veranderen van de grootte van het voortandwiel of het achtertandwiel is een heel eenvoudige en populaire manier om het karakter van uw motor te wijzigen.

1: Voor een betere acceleratie - Verander naar een kleiner voortandwiel en / of een groter achtertandwiel.
2: Met het oog op het behalen van een hogere topsnelheid - Verander naar een groter voortandwiel en / of een kleiner achtertandwiel.

Op het voortandwiel 1 tand veranderen of op het achtertandwiel 3 tanden veranderen geeft een vergelijkbaar effect.
Op de meeste motoren merk je al een groot verschil bij het veranderen van 1 tand op het voortandwiel. Het is dus aan te bevelen om dit in kleine stappen uit te proberen.

Om de juiste hoek op de ketting te houden, dient u de veranderingen tussen het voor- en achtertandwiel gelijk te verdelen.
Vervang bv. liever 1 tand op het voortandwiel + 3 tanden op het achtertandwiel dan 6 tanden op het achtertandwiel.

Wanneer u de grootte van de tandwielen verandert, kan het zijn dat u ook de lengte van de ketting dient te veranderen.
Op bijna alle motoren kunt overschakelen naar 1 tand groter of kleiner op het voor- of achtertandwiel en toch de oorspronkelijke lengte van de ketting behouden.

Bij veranderingen van meer dan 1 tand, dient u vaak ook de lengte van de ketting aan te passen. Dan is volgende een goede grondregel om toe te passen:
Verandert u naar een 2 tanden groter tandwiel , dan heeft u een ketting nodig met 1 extra schakel.

Echter, alle kettingen worden verkocht in stappen van 2 schakels meer of minder. Dan kan het nodig zijn om de ketting door te snijden.
Er is ook een kans dat u het doorsnijden kunt vermijden, door de kettingspanner aan te passen op de wielas.

Eén schakel in de ketting komt overeen met een aanpassing van 8-10 mm op de kettingspanner.
Hebt u een 1 schakel langere ketting nodig en kunt u 8-10 mm op de kettingspanner aanpassen, dan kunt u een 2 schakels langere ketting kopen en voorkomen dat u de ketting moet doorsnijden.