Het flexibele aandrijfpakket waarmee u de schijfformaten zelf kunt kiezen!
Met behulp van onze Drive Guide kunt u eenvoudig zien welke standaardaandrijving en kettinglengte origineel zijn op uw motorfiets. Als u de originele uitrusting wilt, kiest u de bijbehorende aandrijving en ketting in de lijst.
De ketting:
EK zijn Japanse hoogwaardige kettingen. Gemaakt met hoogwaardige grondstoffen voor de beste resultaten en een lange levensduur.
Extreem duurzaam met minimale rek. Alle EK-kettingen worden twee keer voor de levering voorgerekt.
De X-ring ketting heeft een betere levensduur dan een o-ring ketting, hij rolt ook gemakkelijker. De MVXZ-ketting heeft vergrendelingsgaten in de schakels om het totale gewicht van de ketting met ongeveer 3% te verminderen zonder de treksterkte te verminderen.
De gemiddelde treksterkte van de ketting is: 41,4 (kN) en 9300 (LBS). Geleverd met clipvergrendeling.
De tandwielen:
Alle Snell-tandwielen zijn laser gesneden, in tegenstelling tot sommige andere tandwielen die zijn gemaakt door ponsen. In de productie wordt geavanceerde technologie gebruikt om de tandwielen te snijden en een perfecte snede te krijgen die de slijtvastheid verhoogt. Als u de ketting goed onderhoudt, kunt u een levensduur van + 3000mil verwachten, afhankelijk van het substraat. Alle Snell-tandwielen hebben een zwart geanodiseerd "gegalvaniseerd" oppervlak dat een fijne afwerking geeft en tevens de slijtvastheid van het tandwiel verhoogt.
Zo kiest u de juiste tandwiel en ketting:
Het wijzigen van de grootte van het tandwiel is een zeer eenvoudige en populaire manier om het karakter van uw motorfiets te veranderen.
1: Voor een betere acceleratie - Schakel over naar een kleinere vooraandrijving en/of een grotere achteraandrijving.
2: Om hogere topsnelheden te krijgen - Verander naar een groter tandwiel en/of een kleinere achteraandrijving.
U merkt op hetzelfde verschil door 1 tand voor te vervangen als door 3 tand achter te vervangen.
Op de meeste motorfietsen merk je een groot verschil in het veranderen van één tand, en het wordt aangeraden om het in kleine stappen te doen.
Om de juiste hoek van de ketting te behouden, moet u de veranderingen verdelen tussen de vooraandrijving en de achteraandrijving.
Vervang eerder 1 tand aan de voorkant + 3 achtertanden in plaats van 6 achtertanden.
Wanneer u de grootte van de schijf wijzigt, moet u mogelijk ook de lengte van de ketting wijzigen.
Op bijna alle motorfietsen kun je 1 tand voor of van de voor- of achteraandrijving veranderen, maar nog steeds de oorspronkelijke lengte van de ketting behouden.
In geval van wijzigingen van meer dan 1 tand, moet u vaak de lengte van de ketting wijzigen, dan is het volgende een goede basisregel:
Als u overschakelt naar een 2 tanden groter tandwiel, dan heeft u een 1 link langere ketting nodig.
Alle kettingen worden echter in stappen van 2 schakels verkocht, dus u moet mogelijk de ketting doorknippen.
Er is ook een kans dat u mogelijk niet hoeft te knippen door de asblokken aan te passen aan de wielas.
Een schakel op de ketting komt overeen met een aanpassing van 8-10 mm op het schachtblok.
Als u een langere ketting met 1 link nodig heeft en de mogelijkheid hebt om 8-10 mm bij het schouderblok aan te passen, dan kunt u een ketting kopen die 2 schakels langer is om de ketting niet te hoeven te knippen.
Met behulp van onze Drive Guide kunt u eenvoudig zien welke standaardaandrijving en kettinglengte origineel zijn op uw motorfiets. Als u de originele uitrusting wilt, kiest u de bijbehorende aandrijving en ketting in de lijst.
De ketting:
EK zijn Japanse hoogwaardige kettingen. Gemaakt met hoogwaardige grondstoffen voor de beste resultaten en een lange levensduur.
Extreem duurzaam met minimale rek. Alle EK-kettingen worden twee keer voor de levering voorgerekt.
De X-ring ketting heeft een betere levensduur dan een o-ring ketting, hij rolt ook gemakkelijker. De MVXZ-ketting heeft vergrendelingsgaten in de schakels om het totale gewicht van de ketting met ongeveer 3% te verminderen zonder de treksterkte te verminderen.
De gemiddelde treksterkte van de ketting is: 41,4 (kN) en 9300 (LBS). Geleverd met clipvergrendeling.
De tandwielen:
Alle Snell-tandwielen zijn laser gesneden, in tegenstelling tot sommige andere tandwielen die zijn gemaakt door ponsen. In de productie wordt geavanceerde technologie gebruikt om de tandwielen te snijden en een perfecte snede te krijgen die de slijtvastheid verhoogt. Als u de ketting goed onderhoudt, kunt u een levensduur van + 3000mil verwachten, afhankelijk van het substraat. Alle Snell-tandwielen hebben een zwart geanodiseerd "gegalvaniseerd" oppervlak dat een fijne afwerking geeft en tevens de slijtvastheid van het tandwiel verhoogt.
Zo kiest u de juiste tandwiel en ketting:
Het wijzigen van de grootte van het tandwiel is een zeer eenvoudige en populaire manier om het karakter van uw motorfiets te veranderen.
1: Voor een betere acceleratie - Schakel over naar een kleinere vooraandrijving en/of een grotere achteraandrijving.
2: Om hogere topsnelheden te krijgen - Verander naar een groter tandwiel en/of een kleinere achteraandrijving.
U merkt op hetzelfde verschil door 1 tand voor te vervangen als door 3 tand achter te vervangen.
Op de meeste motorfietsen merk je een groot verschil in het veranderen van één tand, en het wordt aangeraden om het in kleine stappen te doen.
Om de juiste hoek van de ketting te behouden, moet u de veranderingen verdelen tussen de vooraandrijving en de achteraandrijving.
Vervang eerder 1 tand aan de voorkant + 3 achtertanden in plaats van 6 achtertanden.
Wanneer u de grootte van de schijf wijzigt, moet u mogelijk ook de lengte van de ketting wijzigen.
Op bijna alle motorfietsen kun je 1 tand voor of van de voor- of achteraandrijving veranderen, maar nog steeds de oorspronkelijke lengte van de ketting behouden.
In geval van wijzigingen van meer dan 1 tand, moet u vaak de lengte van de ketting wijzigen, dan is het volgende een goede basisregel:
Als u overschakelt naar een 2 tanden groter tandwiel, dan heeft u een 1 link langere ketting nodig.
Alle kettingen worden echter in stappen van 2 schakels verkocht, dus u moet mogelijk de ketting doorknippen.
Er is ook een kans dat u mogelijk niet hoeft te knippen door de asblokken aan te passen aan de wielas.
Een schakel op de ketting komt overeen met een aanpassing van 8-10 mm op het schachtblok.
Als u een langere ketting met 1 link nodig heeft en de mogelijkheid hebt om 8-10 mm bij het schouderblok aan te passen, dan kunt u een ketting kopen die 2 schakels langer is om de ketting niet te hoeven te knippen.