De ketting & tandwielset waarbij u de grootte van de tandwielen kunt kiezen!
Met behulp van onze gids kunt u eenvoudig zien welk standaard tandwiel en welke kettinglengte origineel zijn op uw motorfiets. Als u originele uitrusting wilt, kiest u in de onderstaande lijst de juiste tandwiel en de bijbehorende ketting.
De tandwielen:
Alle Snell-tandwielen zijn, in tegenstelling tot sommige andere tandwielen die door middel van ponsen worden gemaakt, met de laser gesneden. Bij de productie wordt geavanceerde technologie gebruikt om de tandwielen uit te snijden en een perfecte snit te krijgen die de slijtvastheid zal verhogen. Als u de ketting goed onderhoudt, kunt u een levensduur van +30 000 kilometer verwachten, afhankelijk van het wegdek. Alle Snell kettingwielen hebben een zwart geanodiseerd "gegalvaniseerd" oppervlak dat een fijne afwerking geeft en tevens de levensduur van het tandwiel verhoogt.
De ketting:
Snell Powerlink is een gloednieuwe X-ringketting die getest en ontwikkeld is in samenwerking met toprijders. Powerlink heeft een lage rolweerstand en een minimale na-rekking, de Quadra X-ringen. De ketting heeft tot drie keer de levensduur van een standaard motorketting van MC.
De Powerlink ketting maakt gebruik van Quadra X-ringen, wat 50% minder wrijving geeft dan een O-ringketting. De lagere wrijving betekent dat je een lagere rolweerstand en dus een hogere kracht op het achterwiel krijgt, waardoor je een langere levensduur en tegelijkertijd de juiste omstandigheden voor Snellere rondetijden krijgt.
De ketting bestaat uit schakels van gehard kwaliteitsstaal, bijeengehouden door "Hard Chromium Nickel Molybdeen" klinknagels. Een zachtere kern en een extreem hard oppervlak geeft u solide klinknagels die niet buigen of afgaan. De klinknagels in combinatie met de geharde schakels zorgen voor een extreem sterke ketting.
Alle kettingen zijn zowel voorgespannen als voorgerekt, wat in combinatie met de beste materiaalkeuze een ketting oplevert met minimale rek. Inclusief klinknagelslot.
- Goud/metaal, 118 schakels, 890LBS, 2,7 kg per 118 schakels.
Zo kiest u het juiste tandwiel en ketting als u uw oude wilt vervangen:
Het veranderen van de grootte van het voorste tandwiel of het achterste tandwiel is een zeer eenvoudige en populaire manier om een ontwerpdetail van uw motorfiets te veranderen.
1: Om een betere acceleratie te krijgen: ga over op een kleiner voorste tandwiel en/of een groter achtertandwiel.
2: Om de topsnelheid te verhogen: ga over op een groter voorste tandwiel en/of een kleiner achtertandwiel.
U zult hetzelfde verschil merken als u één tand aan de voorzijde vervangt als drie tanden aan de achterzijde. Op de meeste motorfietsen merkt u een groot verschil in het vervangen van één tand aan de voorkant. Daarom is het aan te raden om kleine veranderingen aan te brengen. Om de juiste hoek van de ketting te behouden, moet u de veranderingen verdelen tussen het voorste tandwiel en het achterste tandwiel. Vervang liever één voortand + drie achtertanden in plaats van zes achtertanden.
Wanneer u de grootte van het tandwiel verandert, moet u mogelijk ook de lengte van de ketting veranderen. Op bijna alle motorfietsen kunt u één tand in het voorste of achterste tandwiel vergroten/verkleinen met behoud van de oorspronkelijke lengte van de ketting.
Als u meer dan één tand moet vervangen, moet u vaak de lengte van de ketting veranderen, dan is de volgende basisregel een goede basisregel om te gebruiken:
als u overschakelt op een tandwiel met twee extra tanden, dan heeft u een één schakel langere ketting nodig.
Alle kettingen worden echter verkocht in stappen van twee schakels, dus het is mogelijk dat u de ketting moet doorknippen. De kans bestaat ook dat u niet hoeft te knippen door de asblokkettingafsteller aan de wielas te verstellen.
Een schakel aan de ketting komt overeen met een afstelling van 8-10 mm aan het asblok. Als u één schakel langere ketting nodig heeft en de mogelijkheid hebt om de ketting 8-10 mm aan het schouderblok af te stellen, dan kunt u een ketting kopen die 2 schakels langer is zonder dat u de ketting hoeft te knippen.
Met behulp van onze gids kunt u eenvoudig zien welk standaard tandwiel en welke kettinglengte origineel zijn op uw motorfiets. Als u originele uitrusting wilt, kiest u in de onderstaande lijst de juiste tandwiel en de bijbehorende ketting.
De tandwielen:
Alle Snell-tandwielen zijn, in tegenstelling tot sommige andere tandwielen die door middel van ponsen worden gemaakt, met de laser gesneden. Bij de productie wordt geavanceerde technologie gebruikt om de tandwielen uit te snijden en een perfecte snit te krijgen die de slijtvastheid zal verhogen. Als u de ketting goed onderhoudt, kunt u een levensduur van +30 000 kilometer verwachten, afhankelijk van het wegdek. Alle Snell kettingwielen hebben een zwart geanodiseerd "gegalvaniseerd" oppervlak dat een fijne afwerking geeft en tevens de levensduur van het tandwiel verhoogt.
De ketting:
Snell Powerlink is een gloednieuwe X-ringketting die getest en ontwikkeld is in samenwerking met toprijders. Powerlink heeft een lage rolweerstand en een minimale na-rekking, de Quadra X-ringen. De ketting heeft tot drie keer de levensduur van een standaard motorketting van MC.
De Powerlink ketting maakt gebruik van Quadra X-ringen, wat 50% minder wrijving geeft dan een O-ringketting. De lagere wrijving betekent dat je een lagere rolweerstand en dus een hogere kracht op het achterwiel krijgt, waardoor je een langere levensduur en tegelijkertijd de juiste omstandigheden voor Snellere rondetijden krijgt.
De ketting bestaat uit schakels van gehard kwaliteitsstaal, bijeengehouden door "Hard Chromium Nickel Molybdeen" klinknagels. Een zachtere kern en een extreem hard oppervlak geeft u solide klinknagels die niet buigen of afgaan. De klinknagels in combinatie met de geharde schakels zorgen voor een extreem sterke ketting.
Alle kettingen zijn zowel voorgespannen als voorgerekt, wat in combinatie met de beste materiaalkeuze een ketting oplevert met minimale rek. Inclusief klinknagelslot.
- Goud/metaal, 118 schakels, 890LBS, 2,7 kg per 118 schakels.
Zo kiest u het juiste tandwiel en ketting als u uw oude wilt vervangen:
Het veranderen van de grootte van het voorste tandwiel of het achterste tandwiel is een zeer eenvoudige en populaire manier om een ontwerpdetail van uw motorfiets te veranderen.
1: Om een betere acceleratie te krijgen: ga over op een kleiner voorste tandwiel en/of een groter achtertandwiel.
2: Om de topsnelheid te verhogen: ga over op een groter voorste tandwiel en/of een kleiner achtertandwiel.
U zult hetzelfde verschil merken als u één tand aan de voorzijde vervangt als drie tanden aan de achterzijde. Op de meeste motorfietsen merkt u een groot verschil in het vervangen van één tand aan de voorkant. Daarom is het aan te raden om kleine veranderingen aan te brengen. Om de juiste hoek van de ketting te behouden, moet u de veranderingen verdelen tussen het voorste tandwiel en het achterste tandwiel. Vervang liever één voortand + drie achtertanden in plaats van zes achtertanden.
Wanneer u de grootte van het tandwiel verandert, moet u mogelijk ook de lengte van de ketting veranderen. Op bijna alle motorfietsen kunt u één tand in het voorste of achterste tandwiel vergroten/verkleinen met behoud van de oorspronkelijke lengte van de ketting.
Als u meer dan één tand moet vervangen, moet u vaak de lengte van de ketting veranderen, dan is de volgende basisregel een goede basisregel om te gebruiken:
als u overschakelt op een tandwiel met twee extra tanden, dan heeft u een één schakel langere ketting nodig.
Alle kettingen worden echter verkocht in stappen van twee schakels, dus het is mogelijk dat u de ketting moet doorknippen. De kans bestaat ook dat u niet hoeft te knippen door de asblokkettingafsteller aan de wielas te verstellen.
Een schakel aan de ketting komt overeen met een afstelling van 8-10 mm aan het asblok. Als u één schakel langere ketting nodig heeft en de mogelijkheid hebt om de ketting 8-10 mm aan het schouderblok af te stellen, dan kunt u een ketting kopen die 2 schakels langer is zonder dat u de ketting hoeft te knippen.